In haar werk zoekt Margot De Ley (°1988) voortdurend naar de kruisbestuiving tussen haar twee werelden: muziek en theater. Na haar opleiding klassieke piano aan de Conservatoria van Antwerpen en Maastricht, studeerde ze verder in de afdeling Woordkunst aan het Conservatorium van Antwerpen. Als snel ging ze in de leer bij het Antwerpse stadsgezelschap het MartHa!tentatief, als regieassistente en productieleidster. Later deed ze ook regieassistentiestages bij Bart Meuleman (Toneelhuis), Lazarus en Dick Hauser (Zeelands Nazomerfestival).
In 2012 richtte ze haar eigen gezelschap, Compagnie Brulschaap op, waarvoor ze al vijf jeugdtheaterstukken schreef en regisseerde. Haar schrijfstijl wordt gekenmerkt door beeldrijke taal, haar universum is magisch-realistisch. In 2016 won ze de theatertekstwedstrijd van HETPALEIS. Als freelance schrijfster wordt ze regelmatig gevraagd voor producties waarin muziek en theater hand in hand gaan. Zo maakte ze Frankenstein (Antwerp Symphony Orchestra), Der Kaiser (I solisti del vento) en Koningin Kato (Zingend Schip en het Vlaams Radiokoor) en In het licht van de maan (Zingend Schip en Lunalia).
In 2019 kreeg ze tijdens een schrijfresidentie bij Zuidpool de kans aan de tekst van ‘Stemming’ te werken. Naast schrijfster en theatermaakster is Margot ook docent aan de Academie van Borgerhout waar ze piano en songwriting (tekstschrijven) geeft.
Alejandra Theus (1981) studeerde in 2008 af als actrice aan de Toneelacademie Maastricht en was tijdens haar opleiding onder meer te zien in Chatroom van het Noord Nederlands Toneel en Klein Utopia van het Zuidelijk Toneel (2007), in Britannicus en mightysociety5 (2008) bij Toneelgroep Amsterdam, en in Het Koude Kind (winnaar van de ITs Award 2008) van de Toneelacademie Maastricht. Voor haar bijdrage aan Het Koude Kind ontvangt Alejandra de Kemn-A-Ward 2008 voor de meest veelbelovende afstuderende actrice. Vanaf 2009 is zij enkele seizoenen verbonden aan Artemis. Ze speelt in Ribstuk en ’s-Heerskinderen. In 2009-2010 is zij te zien als Cathy in de Woeste Hoogten, Rusteloze Zielen. Voor deze rol won zij de Zilveren Krekel 2010 voor meest indrukwekkende podiumprestatie. De voorstelling zelf won de Gouden Krekel voor meest indrukwekkende productie 2010 en werd in januari 2012 in New York opgevoerd op Broadway
In 2011 is zij te zien in Mouchette en speelt zij de titelrol in Freule Julie bij Artemis. Bij toneelgroep Oostpool speelt zij mee in de Misantroop en bij Toneelschuurproducties Haarlem in De Ziekte die Jeugd heet en de titelrol in de muziektheatervoorstelling Antigone.
In de zomer van 2013 speelt ze Roxane in Cyrano van Theater het Amsterdamse Bos en in dat najaar de rol van Amelia in Wreed en Teder bij Toneelschuurproducties. Voor deze rol werd Alejandra genomineerd voor de Theo d’Or 2014. In 2014-2015 is ze te zien in Bossen van het Rotheater, in Platonov van NTGent, De Barbaren van Het Gevolg in samenwerking met het Martha!Tentatief en in de voorstelling Code 010 bij het Ro Theater. In seizoen 2015-2016 was ze te zien in De Kersentuin van NTGent en Opening Night van Toneelgroep Amsterdam.
Ook speelde ze bij Wunderbaum in We doen het wel Zelf en bij theater Zuidpool in Zieke Jeugd. In 2016-2017 speelde ze naast Valentijn Dhaenens in Domestica van KVS en speelde ze in Revolutionary Road van Theater Rotterdam. Voor deze vertolking ontving zij een nominatie voor de Theo d’Or 2018.
Op televisie vertolkte ze drie seizoenen de hoofdrol in Zie Mij Graag (Een) en was ze te zien in Loslopend Wild (Een), De Bunker (VTM), Amateurs (VTM), Tom en Harry (Een), Over Water (Een), SOOF (RTL), Flikken Maastricht (AVROTROS), Callboys (VIER).
Sinds 2010 is hij ook prominent aanwezig op het grote scherm, met een hoofdrol in de kaskraker Zot van A, en rollen in Smoorverliefd en Groenten uit Balen. In Brasserie Romantiek wordt hij opgemerkt vanwege zijn komisch talent en wordt hij genomineerd voor een Ensor. Dat komische talent toont hij ook in Frits en Franky en Groenten uit Balen. In 2017 schitterde hij naast Peter van den Begin in Dode Hoek, in 2018 in De Collega’s 2.0 en last but not least in de prestigieuze televisieserie De bende van Jan de Lichte.